Belettering e-wheel dorpsshuttle De Wielewaal
ConQuest communication.cretaion.

Teamwork van a tot z

Bel ons! 0186 - 656 222
communication.

Wat houdt de 'full service' van ConQuest in?

Dit leggen we het beste uit aan de hand van een waargebeurd verhaal. Het verhaal van de Vereniging Vrienden van de Hogeweide in Strijen. Het gaat zo. De vrienden hebben een heel goed idee. Een idee dat hun dorpsgenoten een stuk mobieler zal maken. Alles is rond, van sponsoring tot en met groen licht van belangrijke stakeholders, maar dan… en hoe pak je promotie aan?

Het idee van de vrienden is even simpel als doeltreffend: een haal- en brengservice in de vorm van een elektrische auto die mensen van A naar B brengt in de kern Strijen (en weer terug). Een afspraak bij de kapper, een boodschap doen bij Albert Heijn of een bezoek aan de huisarts. Dit zijn alledaagse bezigheden waarvoor (oudere) mensen niet altijd een beroep willen doen op kennissen of familie. Daarom is er sinds 2018 de Wielewaal, een elektrische dorpsshuttle voor slechts € 1,75 per rit. Niet alleen bewoners van woonzorgcentrum De Hoge Weide kunnen gebruikmaken van de Wielewaal, ook alle inwoners van de kern Strijen.

'Dudeljohoooo!' Wielewaal header

We laten de Vrienden hun verhaal doen en begrijpen wat ze nodig hebben: full service communicatieondersteuning. Met als resultaat: hun idee komt tot leven in tekst, vorm én promotionele aanpak. We bedenken een pakkende naam (de Wielewaal) en een concept waarin de oudere doelgroep zich herkent (‘Kom mee naar buiten allemaal’ en ‘Dudeljohooo zingt zijn lied’). We ontwerpen het logo, de belettering voor de dorpsshuttle en ontwikkelen de middelen voor de werving van chauffeurs en gebruikers.

Wielewaal drukwerk: visite- en ledenkaartje, strippenkaart en flyer

Drukwerk

Oudere doelgroep, dus ook 'ouderwets' drukwerk. Een strippenkaart, visite- en ledenkaartjes (leden van Vereniging Vrienden van de Hoge Weide, Ouderenbond Strijen of de PCOB rijden gratis met de Wielewaal) en promotieflyers. Rond de introductie van de dorpsshuttle hangen er ook groot formaat posters in Strijen om de komst van de Wielewaal aan te kondigen.

logo Wielewaal

Logo de Wielewaal

Een no-nonsens logo van deze tijd, met nadruk op de 'e' van elektrisch. De kleuren geel en zwart corresponderen met de kleuren van de wielewaal (de vogel) en de kleuren van het dorp Strijen. Deze kleuren en vormentaal voeren we door in alle uitingen van de Wielewaal, offline en online.

roll-up banners Wielewaal

Roll-up banners

Deze in het oog springende roll-up banners zijn te vinden bij Albert Heijn in Strijen (tegelijkertijd de hoofdsponsor van de Wielewaal). De banners leggen het haal- en brengprincipe van de Wielewaal uit en roepen dorpsgenoten op om op vrijwillige basis chauffeur te worden van de elektrische dorpsshuttle. 

belettering Wielewaal zij- en achterkant

Van a tot z

Het is echt ConQuest teamwork. Onze communicatieadviseurs en creatieve studio bijten zich vast in een goed concept, bedenken het stappenplan voor de promotie en komen met een social media aanpak. Vervolgens zorgen onze tekschrijvers voor pakkende teksten, de studio voor de vormgeving en regelen we de productie van alle middelen inclusief drukwerk en website. Dat is wat we bedoelen met full service: ConQuest regelt het van a tot z.

Tekstproductie, tekstredactie, reviews

Het resultaat?

En zijn de Vrienden tevreden over de full service van ConQuest? ‘Ja, zegt Bram de Jong, voorzitter van de Vereniging Vrienden van de Hogeweide. ConQuest heeft ons supersnel geholpen en binnen no-time konden wij ons idee in de praktijk brengen. Het project zelf is ook een succes: sinds de start in april 2018 rijden we ongeveer 80 ritten per week. Dat zijn al gauw 4.000 ritten per jaar en in dat aantal zit nog steeds een stijgende lijn.'